Salgsbetingelser
Vi tar forbehold om, feil/skrivefeil på fysisk- og nettbutikken og betingelser kan endres uten forvarsel.
1. Bestillinger/ Ordre og Frakt
Ved å ta i bruk noen av tjenestene under https://www.monsteraslover.no/ og fysisk butikk, bekrefter du å ha lest, forstått og akseptert vilkårene.
Kjøper er selv ansvarlig for riktig informasjon om leveringsadresse ved bestilling.
Straks en ordre er lagt inn, vil man få en bekretelse på e-post. Gi beskjed omgående, hvis informasjon om ordren ikke er korrekt.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordren/refundere, dersom det er grunnlag (for eksempel varen er for dårlig til å kunne selges. o.l)
Prisen som er oppgitt på fysisk- og nettbutikken er inkludert merverdiavgift.
Frakt pris, 149 kroner. For kjøp over 1000 kroner, frakt pris, 99 kroner. For kjøp over 1500 kroner, fri frakt.
Til informasjon: Dersom det skulle oppstå en tvist og mottaker av varen er en annen enn kjøper. Det vil si at varen sendes til en annen adresse, enn det som er registrert. Vil man IKKE kunne rette en reklamasjon mot Klarna, ta kontakt med Monsteras Lover.
2. Pakking, Sending og Henting
Før bestilling, kjøper har ansvar for risiko vurdering av varen under transport.
Vi forbeholder oss retten til å legge ved heatpack, dersom temperatur tilsier dette. INGEN TILLEGGSKOSTNAD for kjøper.
Vi prioriterer 40-timers heatpack for kjøper som har postnummer: 0001 - 6999, og 72-timers heatpack for postnummer 7000 og oppover.
Vi gjør vårt beste for å pakke varen, det vil si at varen pakkes med flere isolasjonslag spes. om vinter, slik at de er i god stand når de er fremme.
Kjøper må sørge for henting og åpning av pakken så fort som mulig, innen 24 timer, da varen er definert som ferskvare og tåler gjerne dårlig å være lenge innpakket.
Ved reservasjon om henting av varen i fysisk butikk, holder vi av varen maks to uker. Med mindre annet er avtalt. Dersom du ikke kommer å henter varen innen 2 uker uten at noe annet er avtalt, må du fortsatt betale for levende planter, biologisk plantevern og stiklinger.
Hvis kjøper har flere ordrer i en og samme uke og ønsker å sende varene samlet, gi oss beskjed pr e-post og vi finner en løsning sammen.
Hjemlevering: vi tilbyr hjemlevering til kunder som har postnummer i listen
Postnr | Sted | Kommune |
0010 - 1295 (unntatt 0758, 0890, 0891) | Oslo | Oslo |
1311 | Høvikodden | Bærum |
1336 | Sandvika | Bærum |
1337 | Sandvika | Bærum |
1338 | Sandvika | Bærum |
1339 | Vøyenenga | Bærum |
1340 | Skui | Bærum |
1341 | Slependen | Bærum |
1344 | Haslum | Bærum |
1346 | Gjettum | Bærum |
1348 | Rykkinn | Bærum |
1349 | Rykkinn | Bærum |
1350 | Lommedalen | Bærum |
1351 | Rud | Bærum |
1352 | Kolsås | Bærum |
1353 | Bærums Verk | Bærum |
1354 | Bærums Verk | Bærum |
1356 | Bekkestua | Bærum |
1357 | Bekkestua | Bærum |
1358 | Jar | Bærum |
1359 | Eiksmarka | Bærum |
1360 | Fornebu | Bærum |
1361 | Østerås | Bærum |
1362 | Hosle | Bærum |
1363 | Høvik | Bærum |
1364 | Fornebu | Bærum |
1365 | Blommenholm | Bærum |
1366 | Lysaker | Bærum |
1367 | Snarøya | Bærum |
1368 | Stabekk | Bærum |
1369 | Stabekk | Bærum |
1383 | Asker | Asker |
1384 | Asker | Asker |
1385 | Asker | Asker |
1386 | Asker | Asker |
1387 | Asker | Asker |
1388 | Borgen | Asker |
1389 | Heggedal | Asker |
1390 | Vollen | Asker |
1391 | Vollen | Asker |
1392 | Vettre | Asker |
1394 | Nesbru | Asker |
1395 | Hvalstad | Asker |
1396 | Billingstad | Asker |
1397 | Nesøya | Asker |
1400 | Ski | Ski |
1405 | Langhus | Ski |
1406 | Ski | Ski |
1407 | Vinterbro | Ås |
1410 | Kolbotn | Oppegård |
1412 | Sofiemyr | Oppegård |
1413 | Tårnåsen | Oppegård |
1414 | Trollåsen | Oppegård |
1415 | Oppegård | Oppegård |
1423 | Ski | Ski |
1424 | Ski | Ski |
1425 | Ski | Ski |
1461 | Lørenskog | Lørenskog |
1462 | Fjellhamar | Lørenskog |
1463 | Fjellhamar | Lørenskog |
1464 | Fjellhamar | Lørenskog |
1465 | Strømmen | Skedsmo |
1466 | Strømmen | Skedsmo |
1467 | Strømmen | Skedsmo |
1470 | Lørenskog | Lørenskog |
1472 | Fjellhamar | Lørenskog |
1473 | Lørenskog | Lørenskog |
1474 | Lørenskog | Lørenskog |
1475 | Finstadjordet | Lørenskog |
1476 | Rasta | Lørenskog |
1479 | Kurland | Lørenskog |
1480 | Slattum | Nittedal |
1481 | Hagan | Nittedal |
1482 | Nittedal | Nittedal |
1900 | Fetsund | Fet til brua |
2000 | Lillestrøm | Skedsmo |
2003 | Lillestrøm | Skedsmo |
2004 | Lillestrøm | Skedsmo |
2005 | Rælingen | Rælingen |
2006 | Løvenstad | Rælingen |
2007 | Kjeller | Skedsmo |
2008 | Fjerdingby | Rælingen |
2010 | Strømmen | Skedsmo |
2013 | Skjetten | Skedsmo |
2014 | Blystadlia | Rælingen |
2019 | Skedsmokorset | Skedsmo |
2020 | Skedsmokorset | Skedsmo |
Pakker leveres på torsdager mellom kl 1530 og kl 2100. Dersom kjøper har spesielle ønsker til tidspunkt for mottagelse, må de gi beskjed innen onsdager.
Skulle kjøper ikke være tilgjengelig til avtalt mottagelse, vil pakken bli levert til nærmeste nabo.
Om utetemperaturen er over 15oC og kjøper ikke er tilgjengelig til avtalt mottagelse, vil pakken bli levert foran døren.
Kjøper har selv ansvar for å motta pakker.
3. Angrerett
Kjøper kan kansellere ordre innen lørdag, kl 2300. Gjelder ordre ved sending (da vi pakker varene på søndager).
Refundering vil skje innen 10 arbeidsdager etter vi har mottatt angrerettsskjema.
Ved kjøp av varer hos monsteraslover.no og i fysisk butikk, gjelder ikke angrerett i henhold til angrerettloven, da disse er definert som ferskvare og vi aksepterer ikke retur.
4. Garanti og reklamasjon
Dersom varen har fått en betydelig skade, må kjøper ta kontakt med Monsteras Lover pr. e-post innen 24 timer med bilder av planter/stiklinger/varer da de(n) ankommer. Monsteras Lover forbehold retten til å avvise reklamasjon, dersom det har gått mer enn 24 timer.
Reklamasjon er IKKE gyldig, dersom kjøper har gjort endringer ift. opprinnelig varen (ompotting, osv)
Kjøper må hente varen innen 24 timer, etter varsling om henting. Etter den tiden vil IKKE reklamasjon være gjeldende.
Det kan forekomme at varen har brudd i røtter, blad gulner, skadet eller faller av under sending. Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon.
Stress under transport, kan føre til planten mister blader i tiden etter ankomst. Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon.
De mest vanlige planteproblemer, det kan være mange faktorer til at plante ikke trives (for mye vann, dårlig tilgang til lys, mangler næring, lite fuktighet og ikke renslig nok), det resulteres i blad faller av, hull på blad og fargen endres..ect. Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon
Fraktkostnad dekkes IKKE ved en reklamasjon.
Plantene er sjekket av fagperson hos importør og godkjent av Mattilsynet, men kan allikevel ha skadedyr/sykdom. Dette dekkes IKKE av verken garanti eller reklamasjon. Monsteras Lover har egne rutiner for å forebygge skadedyr/sykdom, det er ikke alltid det oppdages i tider. Vi setter pris på tilbakemelding fra kundene våre, dersom det oppdages i etterkant.
Plante/stikling som er avbildet, er kun for illustrasjon, kjøper vil få tilsendt en tilsvarende. Dette gjelder for varer vi har mange av.
For plante/stikling som vi har svært få av, selges som den er.
FROSTSKADER, GJELDER KUN I VINTERSESONG. Det må meldes innen tre timer pr e-post, etter varen er mottatt og må dokumentert, slik som beskrev under.
a) Bilde av pakken før utpakking
b) Bilde av hele den skadeplanten
c) Har du flere planter, må det legges ved et for hver plante.
d) Et samlebilde for alle skade planter.
e) Disse bildene må vær tatt 10 minutters mellomrom.
Det hender at man er uenig i en sak og ingen enighet. Kan kjøper henvender seg til Forbrukerrådet for ytterligere bistand.
5. Kommer i kontakt med Mosteras Lover
Ved en reklamasjonssak, må vi har skriftlig e-post.
All andre henvendelser skjer via; Instagram eller Facebook Busines Suite.
6. Forhandler informasjon
Monsteras Lover opererer med fysisk- og nettbutikk.
Adresse: Parkveien 64, 0254 Oslo
E-post: info@monsteraslover.no
Kontaktskjema: https://www.monsteraslover.no/contact_us
Nettbutikk: https://www.monsteraslover.no
Orgnr: 925 538 418 MVA